خدمات سم پاشی

پهپاد، راهکاری ایده آل برای کشاورزی

با بهره گیری از خدمات کشاورزی پهپادی هر آنچه برای پیشبرد اهداف خود می خواهید، یکجا در دستان شماست؛ سریع تر، دقیق تر، به صرفه تر و ایمن تر از همیشه. با نظارت برنحوه رشد و سلامت محصولات زراعی خود توسط پهپاد ها میتوانید مشکلات اولیه را شناسایی کرده و اقدامات به موقتی انجام دهید.
با آگاهی دقیق از شرایط خاک، آب و هوا و دما و بارش می توانید درباره نحوه نگهداری و رسیدگی به محصولات خود و همپنین کشت محصولات جدید تصمیمات آگاهانه ای اتخاذ کنید
با بهره گیری از امکانات قابل ارئه توسط پهپاد ها نظیر شناسایی عفونت و آفات سمپاشی کود پاشی و … میتوانید به طور وسیع و سریعی در جهت افزایش بازدهی کشت و صنعت خود اقدام کنید.
ربات های پرنده با دقت و سرعت عمل بالا و همپنین محدوده بسیار وسیع نظارت و عملکرد خود هر گونه خطای آماری و عملیاتی نیروی انسانی را مرتفع کرده و با اطمینان شما را در کشت محصولات خود یاری میکنند.

سم پاشی شرکت آسکو
سمپاشی، کودپاشی و بذر پاشی

سمپاشی، کودپاشی و بذر پاشی

ایران یکی از اولین کشورهای دنیاست که در آن کشاورزی و تمدن شروع شده و انسان اولیه برای نخستین بار در فلات ایران به کشت و زرع و پرورش دام مبادرت ورزیده است. بخش کشاورزی، یکی از سه بخش اصلی اقتصاد است که نقش به سزایی در تامین غذا، رفاه جامعه، تولید ناخالص ملی و رشد اقتصادی کشورها دارد. این بخش به علت ارتباطات گستردهای که با سایر بخشهای اقتصادی دارد، میتواند با رشد خود زمینه تولید ثروت، ایجاد بازار و ارز آوری و رشد بخشهای صنعت و خدمات را فراهم نماید.
76 درصد اراضی زراعی کشور، زیر کشت محصولات سالانه قرار میگیرند که مساحت آن معادل 5.16 میلیون هکتار است. از این میزان 89 درصد شامل اراضی زراعی و11 درصد آن به باغ و قلمستان اختصاص دارد. از کل اراضی زراعی کشور، 56 درصد زیر کشت گندم، 18 درصد زیر کشت جو، 3 درصد زیر کشت برنج و 23 درصد زیر کشت سایر محصوالت است.
تمامی این محصولات در دوره کشت خود نیاز به آبیاری، کود دهی و سمپاشی دارند. امروزه این فرآیند ها به صورت دستی توسط نیروی انسانی و یا تراکتور ها و هواپیماهای مخصوص سمپاشی انجام میشوند. این روش ها علاوه بر دقت و سرعت پایین، هدر رفت شدید مواد و انرژی و زمان، ضررهای مالی ناشی از آسیب به محصولات با انجام نادرست فرایند ها، آسیب های جبران ناپذیری به محیط زیست و سلامت افراد عامل در فرآیند ها وارد می کنند.

پهپاد، بهترین روش برای محلول پاشی در صنعت کشاورزی

امروزه زراعتگران هوشمند از پهپادها برای سمپاشی و کودپاشی زمین های کشاورزی خود استفاده می کنند، این کار علاوه به محدود کردن تماس انسان با کودها ، سموم دفع آفات و سایر مواد شیمیایی مضر کمک می کند احتمال هر گونه آسیب به محصولات ناشی از خطای انسانی یا استفاده از روش های سنتی به حد اقل برسد. این ربات های پرنده هوشمند می توانند عملیات محلول پاشی را سریع تر، دقیق تر و کارآمدتر از انسان ها، تراکتورها و هواپیما های سمپاش انجام دهند.
همچنین پهپاد ها با شناسایی مناطق آلوده از طریق سنسورها و دوربین های خود می توانند تنها بر روی قسمت های آلوده یا نیازمند رسیدگی فعالیت کنند. این نه تنها باعث صرفه جویی در وقت، انرژی و افزایش ایمنی می شود بلکه به کاهش هزینه ها نیز کمک می کند. علاوه بر این می توان از پهپاد ها به عنوان ربات های هوشمند بذر پاش در مقیاس های بسیار بزرگ با سرعت دقت و تراکم از پیش تعیین شده بهره برد.

پهپاد، بهترین روش برای محلول پاشی در صنعت کشاورزی

مزایای سمپاشی با پهپاد

تا ۹۵ % کاهش مصرف آب
تا ۳۵% کاهش مصرف سم
سهولت فرآیند و قابلیت سم پاشی در شب با بالاترین دقت و بدون هم پوشانی
افزایش تولید محصول، کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان
عدم ورود ماشین آلات به مزارع و آسیب به محصولات

کشاورزی دقیق

کشاورزی دقیق سیستمی است که در آن می توان با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا به جمع آوری و پردازش داده هایی بسیار مفید از قبیل ویژگی های خاک، نقشه‌های بیشینه و کمینه مواد مغذی خاک ، اقلیم و نوع بذر، میزان مصرف کودها و آفت کش‌های یک محصول خاص و شرایط متغیر تولید محصول، جهت افزایش بهره وری در واحدهای کوچکی از زمین زراعی پرداخت. به بیان دیگر کشاورزی دقیق به معنای مدیریت هوشمند محصولات و زمین های زراعی، بر مبنای دقیق ترین اطلاعات موجود از شرایط زمین و محصولات کشاورزی است. این مدیریت هوشمند در نهایت منجر به افزایش بهره وری محصول و زمین، کاهش مصرف سم و کود، کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی و هزاران مزیت نهفته در بهره گیری از علم مهندسی کشاورزی می گردد.

کشاورزی دقیق
پهپاد های صنعتی درکشاورزی دقیق، کارآمد تر از همیشه به کمک کشاورزان آمده اند.

پهپاد های صنعتی درکشاورزی دقیق، کارآمد تر از همیشه به کمک کشاورزان آمده اند.

پهپاد ها بدلیل بهره گیری از به روزترین تکنولوژی، دوربین ها و نرم افزار های مرتبط با جمع آوری و پردازش داده ها و توانمندی در ارائه سریهع و دقیق آمار و اطلاعات بدست آمده در مقیاس های بسیار وسیع از مزارع و زمین های کشت بهترین گزینه برای به کارگیری کشاورزی دقیق در مدیریت یک فرآیند کشت محسوب می شوند.

بخشی از روند کار سم پاشی آسکو

بررسی شرایط و ویژگی های خاک و اقلیم

با پرواز بر منطقه وسیعی از کشت و زراعت خود از وضعیت خاک، میزان مواد مغزی، میزان آب دهی ، محصولات قابل بهره برداری و اقلیم محدوده تحت کشت خود آگاه شوید و تصمیمات هوشمندانه بگیرید. همچنین میتوانید روزانه شاهد روند رشد محصولات خود در سلامت کامل باشید.

مبارزه با عفونت ها و آفات

پهپاد ها می توانند با استفاده از فناوری حرارتی ، چند طیفی و ابر قطبی و دوربین های مادون قرمز مناطق میدانی ناشی از علفهای هرز ، عفونت ها و آفات را نیز شناسایی کنند در نتیجه شما می توانید درمورد مقادیر دقیق مواد شیمیایی مورد نیاز برای مقابله با آلودگی ها تصمیم بگیرید.

صرفه جویی و بازدهی

انتخاب های دقیق و مهندسی شده شما مبنی بر تحلیل داده های گردآوری شده توسط پهپاد ها همگی منجر به جلوگیری از انواع خسارات، افزایش بهره وری زمین، محصول و انرژی، کاهش آلودگی زیست محیطی، صرفه جویی در زمان و هزینه و افزایش میزان برداشت نهایی خواهد شد.

چرا آسکو انتخاب حرفه ای هاست؟

شرکت آسکو با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و همگام با پیشرفت های علم مهندسی کشاورزی با استفاده از پهپاد های صنعتی به انجام انواع فرآیند های مورد نیاز در این زمینه میپردازد.

برای ارتباط با ما فرم زیر را پر کنید 🙂

فهرست